
Чим більше обсягу інформації про споживача та ринок ви маєте, тим більша ймовірність продажу, менше вкладень у маркетинг і вище їх ефективність. Створенню продуктів-чемпіонів і стратегії їх просування передує дослідження ринку: споживачів, конкурентів, трендів, зарубіжних категорійних і позакатегорійних аналогів.
Головна цінність маркетингових досліджень – вони дозволяють знизити ймовірність помилок і підвищити шанси на успіх. Чим відповідальніше завдання, чим вище майбутні інвестиції в те чи інше бізнес-рішення, тим серйозніше можуть бути наслідки інтуїтивних дій.
Найчастішими приводами до проведення дослідження є:
- створення/доопрацювання продукту або послуги;
- розробка або зміна позиціонування;
- розробка стратегії просування;
- диференціація від конкурентів;
- знаходження джерел конкурентів переваг;
- споживчі цінності та приховані мотиви споживання (інсайти);
- оцінка ефективності просування.
Методи та інструменти дослідження розробляються індивідуально залежно від поставлених цілей і завдань бізнесу.
У загальному вигляді послідовність дослідження виглядає так:
- Визначення проблеми, постановка цілей і завдань дослідження;
- Вибір методик дослідження
- Розробка та узгодження інструментів дослідження
- Збір, систематизація, аналіз зібраної інформації;
- Оформлення звіту, надання висновків і рекомендацій.